Den 29. marts flytter indenrigsflyene fra det fjerneste vestlige hjørne af Københavns Lufthavn til de mest centrale gates i lufthavnen. Dermed er det slut med den gamle opdeling med indenrigs- og udenrigsterminal. Fra udgangen af marts smelter udenrigs- og indenrigsflyvningerne sammen, og fremover bliver langt hovedparten af indenrigsflyene parkeret ved centrale gates i Finger A, B & D. ”Flere har sikkert forventet lange gåture fra sikkerhedstjekket i Terminal 2 til de gates på Finger A Vest, der hidtil har været benyttet til indenrigstrafikken,” siger Peter Krogsgaard, kommerciel direktør i Københavns Lufthavne A/S. Men den bekymring bliver gjort til skamme, efter at Københavns Lufthavn sammen med flyselskaberne har analyseret behov og muligheder. ”Vi har haft en dialog med alle de fire involverede flyselskaber om, hvor det giver mest mening – for dem – at vi parkerer deres fly,” siger Peter Krogsgaard.

Indenrigsflyene til centrale gates i København
Af Kenneth Karskov
Den 29. marts flytter indenrigsflyene fra det fjerneste vestlige hjørne af Københavns Lufthavn til de mest centrale gates i lufthavnen. Dermed er det slut med den gamle opdeling med indenrigs- og udenrigsterminal. Fra udgangen af marts smelter udenrigs- og indenrigsflyvningerne sammen, og fremover bliver langt hovedparten af indenrigsflyene parkeret ved centrale gates i Finger A, B & D. ”Flere har sikkert forventet lange gåture fra sikkerhedstjekket i Terminal 2 til de gates på Finger A Vest, der hidtil har været benyttet til indenrigstrafikken,” siger Peter Krogsgaard, kommerciel direktør i Københavns Lufthavne A/S. Men den bekymring bliver gjort til skamme, efter at Københavns Lufthavn sammen med flyselskaberne har analyseret behov og muligheder. ”Vi har haft en dialog med alle de fire involverede flyselskaber om, hvor det giver mest mening – for dem – at vi parkerer deres fly,” siger Peter Krogsgaard.
Den 29. marts flytter indenrigsflyene fra det fjerneste vestlige hjørne af Københavns Lufthavn til de mest centrale gates i lufthavnen. Dermed er det slut med den gamle opdeling med indenrigs- og udenrigsterminal. Fra udgangen af marts smelter udenrigs- og indenrigsflyvningerne sammen, og fremover bliver langt hovedparten af indenrigsflyene parkeret ved centrale gates i Finger A, B & D. ”Flere har sikkert forventet lange gåture fra sikkerhedstjekket i Terminal 2 til de gates på Finger A Vest, der hidtil har været benyttet til indenrigstrafikken,” siger Peter Krogsgaard, kommerciel direktør i Københavns Lufthavne A/S. Men den bekymring bliver gjort til skamme, efter at Københavns Lufthavn sammen med flyselskaberne har analyseret behov og muligheder. ”Vi har haft en dialog med alle de fire involverede flyselskaber om, hvor det giver mest mening – for dem – at vi parkerer deres fly,” siger Peter Krogsgaard.
by
Tags: