RSS

BREAKING NEWS

Nu kan du flyve fra Odense til København - men det er rasende dyrt (og kun én dag)

Af Kenneth Karskov // Flyselskabet Primera Air har lagt en enkelt afgang op mellem Odense og København, så du kan genopleve tiden før Storebæltsforbindelsen, hvor det ikke var unormalt for travle forretningsfolk at flyve indenrigs mellem hovedstaden og Danmar…

Åh nej... vandflyet København-Aarhus er truet!

Af Kenneth Karskov // En manglende tilladelse kan blive enden på en af de mest charmerende indslag i dansk luftfart, nemlig vandflyveren mellem København og Aarhus. "Vi søgte i januar 2017 om permanente tilladelser til at flyve på vores vandflyvepladser, o…

Ny rute fra CPH til historisk fransk by

Af Kenneth Karskov // Lavprisselskabet Transavia vil forbinde København med det vestlige Frankrig, og fra næste forår lancere flyvninger til en destination, som ingen andre flyver til i øjeblikket. Dermed får de rejselystne en ny destination at flyve til i de…

  • 1
  • 2
  • 3

Snøft… Dragonair forsvinder

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

For Kina-rejsende har Dragonair i over 30 år stået som en velkommen undtagelse til reglen om, at kinesiske flyselskaber sjældent er gode.

Selv til mindre kinesiske byer, hvor valgmulighederne i bedste fald har budt på Air China, China Eastern eller China Southern Airlines, så har Dragonair altid været muligheden for at sætte sig ombord på et fly og føle sig i gode hænder.

Her var servicen altid høj, der var styr på tingene og flyene var af nyere dato. Især i de første årtier efter selskabets etablering i 1985 stod de således i skarp kontrast til de kinesiske flyselskaber.

Dragonair er i dag et datterselskab af det fem-stjernede Cathay Pacific og flyver fra Hong Kong til 52 destinationer, heraf mange i Kina. Det gælder både storbyerne Shanghai og Beijing, men også til en række mindre kendte destinationer som Zhengzhou, Ningbo og Dalian.

Nu bliver Dragonair rebrandet, så selskabet kommer tættere på moderselskabet Cathay Pacific. “Cathay Dragon” bliver det nye navn, som skal sikre, at passagerer der flyver ind til Hong Kong med Cathay Pacific nemmere finder sig til rette på den næste flyvning videre til Kina ombord på “Cathay Dragon”.

Dragen er et mytologisk væsen, der i Kina forbindes med succes, styrke og magt. Det er således tanken, at Dragonairs gamle dragelogo også i fremtiden får en plads på flyet, men at Cathay Pacifics logo overtager pladsen på haleroret – dog ikke med den karakteristiske grønne baggrund, men med rød.

Første fly med Cathay Dragon brandingen på bliver en Airbus A330-300, som vil stå klar til april.

NEO05