Det er en af de mere stille ruteåbninger, når Air China d. 30. maj lancerer en ny rute mellem Danmark og Kina. Nye oversøiske forbindelser bliver ellers fejret med stor ståhej, og det var da også en historie i mange medier, at Cathay Pacific åbnede ruten til Hongkong tidligere på måneden, men der er anderledes stille omkring Air Chinas ankomst til København. Det skyldes flere ting. Før det første flyver SAS i forvejen dagligt på ruten mellem København og Beijing, og det betyder, at danskere, der vil til den kinesiske hovedstad allerede har muligheden for at flyve direkte, og tilmed på et selskab, som mange af dem foretrækker. For det andet er Air China ikke lige så “sexet” et flyselskab som Cathay Pacific. Mens Hongkong-ruten bliver fløjet af et selskab, lancerer sig med lækkerhed, luksus og et verdensklasse produkt, så er Air China en helt anden størrelse. For selvom Air China er en gigantisk størrelse med 90 millioner årlige passagerer, så er det også et flyselskab, der sjældent får topkarakterer af vestlige rejsende. Typisk lyder kommentarerne, at personalet taler dårligt engelsk, servicen er “kinesisk”, og forplejningen er middelmådig. Og deri ligger en interessant detalje. For mange danskere vil nok fortsat vælge at flyve med SAS til Kina – hvis prisen i øvrigt er den samme – men det forholder sig stik modsat i Kina. Her føler kineserne sig trygge ved at flyve med Air China, hvor personalet kan forstå dem og de ved, at de kan spise maden ombord. Københavns Lufthavn har da heller ikke lagt skjul på, at det er de kinesiske turister, som den nye rute fragter til Danmark, der er det mest interessante. Med den nye rute får disse rejsende helt nye muligheder for at komme til H.C. Andersens hjemland, og dét er interessant for den danske turistbranche.

Nu kommer Air China til CPH – hvad kan du forvente?
Af Kenneth Karskov
Det er en af de mere stille ruteåbninger, når Air China d. 30. maj lancerer en ny rute mellem Danmark og Kina. Nye oversøiske forbindelser bliver ellers fejret med stor ståhej, og det var da også en historie i mange medier, at Cathay Pacific åbnede ruten til Hongkong tidligere på måneden, men der er anderledes stille omkring Air Chinas ankomst til København. Det skyldes flere ting. Før det første flyver SAS i forvejen dagligt på ruten mellem København og Beijing, og det betyder, at danskere, der vil til den kinesiske hovedstad allerede har muligheden for at flyve direkte, og tilmed på et selskab, som mange af dem foretrækker. For det andet er Air China ikke lige så “sexet” et flyselskab som Cathay Pacific. Mens Hongkong-ruten bliver fløjet af et selskab, lancerer sig med lækkerhed, luksus og et verdensklasse produkt, så er Air China en helt anden størrelse. For selvom Air China er en gigantisk størrelse med 90 millioner årlige passagerer, så er det også et flyselskab, der sjældent får topkarakterer af vestlige rejsende. Typisk lyder kommentarerne, at personalet taler dårligt engelsk, servicen er “kinesisk”, og forplejningen er middelmådig. Og deri ligger en interessant detalje. For mange danskere vil nok fortsat vælge at flyve med SAS til Kina – hvis prisen i øvrigt er den samme – men det forholder sig stik modsat i Kina. Her føler kineserne sig trygge ved at flyve med Air China, hvor personalet kan forstå dem og de ved, at de kan spise maden ombord. Københavns Lufthavn har da heller ikke lagt skjul på, at det er de kinesiske turister, som den nye rute fragter til Danmark, der er det mest interessante. Med den nye rute får disse rejsende helt nye muligheder for at komme til H.C. Andersens hjemland, og dét er interessant for den danske turistbranche.
Det er en af de mere stille ruteåbninger, når Air China d. 30. maj lancerer en ny rute mellem Danmark og Kina. Nye oversøiske forbindelser bliver ellers fejret med stor ståhej, og det var da også en historie i mange medier, at Cathay Pacific åbnede ruten til Hongkong tidligere på måneden, men der er anderledes stille omkring Air Chinas ankomst til København. Det skyldes flere ting. Før det første flyver SAS i forvejen dagligt på ruten mellem København og Beijing, og det betyder, at danskere, der vil til den kinesiske hovedstad allerede har muligheden for at flyve direkte, og tilmed på et selskab, som mange af dem foretrækker. For det andet er Air China ikke lige så “sexet” et flyselskab som Cathay Pacific. Mens Hongkong-ruten bliver fløjet af et selskab, lancerer sig med lækkerhed, luksus og et verdensklasse produkt, så er Air China en helt anden størrelse. For selvom Air China er en gigantisk størrelse med 90 millioner årlige passagerer, så er det også et flyselskab, der sjældent får topkarakterer af vestlige rejsende. Typisk lyder kommentarerne, at personalet taler dårligt engelsk, servicen er “kinesisk”, og forplejningen er middelmådig. Og deri ligger en interessant detalje. For mange danskere vil nok fortsat vælge at flyve med SAS til Kina – hvis prisen i øvrigt er den samme – men det forholder sig stik modsat i Kina. Her føler kineserne sig trygge ved at flyve med Air China, hvor personalet kan forstå dem og de ved, at de kan spise maden ombord. Københavns Lufthavn har da heller ikke lagt skjul på, at det er de kinesiske turister, som den nye rute fragter til Danmark, der er det mest interessante. Med den nye rute får disse rejsende helt nye muligheder for at komme til H.C. Andersens hjemland, og dét er interessant for den danske turistbranche.
by
Tags: