Emirates serverer denne danske specialitet til verdens mest eksklusive kundegruppe

Af Kenneth Karskov
Der findes mennesker på denne jord, som gladeligt smider 70-80.000 kroner for en flybillet. For den sum får de en plads allerforrest på flyet, i den del af maskinen, som er dyrere og mere eksklusiv end Business Class. Vi taler kabiner med døre, badeværelser med brusekabine og Dom Perignon i stride strømme. Vi taler “Emirates First Class”. De mennesker, som sidder på disse sæder udgør luftens mest ekslusive kundegruppe, og Emirates forkæler dem med det ypperste indenfor mad og drikke. Samt en helt særlig dansk specialitet, som ellers er ukendt for de fleste mennesker i verden: Lakrids!

Over 3 millioner lakridser

Emirates etablerede for et år siden at samarbejde med “Lakrids by Johan Bülow”, og i løbet af det sidste år har selskabet delt over 3,3 millioner lakridskugler ud til rejsende fra hele verden. “Vi er stolte af at kunne servere det allerbedste, når det gælder lokale produkter, hvor håndværket er i fokus, og Lakrids by Johan Bülow er et rigtig godt eksempel på det. For vores danske kunder er lakridsen en smag af noget hjemligt, uanset hvor de flyver til og for dem, der ikke er bekendt med dansk lakrids, er det en ny delikatesse de kan prøve ombord på vores fly,” fortæller Joost Heymeijer, Senior Vice President for Inflight Catering hos Emirates. First Class passagererne får Johan Bülows lakridskugler i deres snack-kurv. Det er en særlig æske med 7 lakridskugler, som er lavet specielt til Emirates, og hver måned nyder passagererne 275.000 lakridskugler. “Med over 150 destinationer i Emirates’ rutenetværk og passagerer fra hele verden, er det vigtigt for os at give vores kunder en smagsprøve på de destinationer, vi flyver til. Det afspejler sig i vores menuer, i vores udvalg af vine og endda i vores First Class-snackkurv”, siger Joost Heymeijer.

Lakridsbutik i Dubai

De danske lakridser bliver serveret på First Class på tværs af Emirates rutenetværk og bliver fløjet til mere end 70 forskellige lande på 6 kontinenter. “Vores drøm er få hele verden til at dele vores passion og kærlighed til lakrids af den højeste kvalitet og blive kendt som et dansk ikon, som danskerne er stolte af. Med vores tilstedeværelse hos Emirates kan vi hver dag vise tusindvis af internationale rejsende, hvordan lakrids som konfekture kan smage,” siger Johan Bülow. Sidste år – i 2018 – åbnede Johan Bülow og hans team en 110 kvadratmeter stor lakridsbutik i Dubai Mall. Dette shoppingcenter i De Forenede Arabiske Emirater har årligt 80 millioner besøgende. [caption id="attachment_10993" align="alignnone" width="1024"] Infografik: Emirates[/caption]    


Posted

in

by