SAS flyene får nyt design (foto: SAS)

SAS åbner til Tokyo Haneda

Af Kenneth Karskov

SAS flytter København-Tokyo ruten fra Narita(NRT)-lufthavnen til den mere centrale Haneda(HND)-lufthavn i den japanske hovedstad. Ikke kun er Haneda bedre placeret, men har også bedre forbindelser videre med partneren All Nippon Airways (ANA). Således bliver det muligt at ramme 30 destinationer i Japan.

SAS kommer på plads i Haneda-lufthavnen inden OL 2020 i Tokyo, og de rejsende kan se frem til at flyve turen på SAS’ splinternye Airbus A350.

”Japan er allerede en populær destination, især blandt skandinaviske rejsende, og den nye rute er en gevinst for både forretningsfolk og turister. Vi har en attraktiv tidsplan til Haneda, og SAS håber, at ruten vil blive godt modtaget og værdsat af vores rejsende i hele Skandinavien og Japan,” siger Rickard Gustafson, SAS CEO & President.

Det nye Airbus A350 fly er ifølge SAS “markedets mest brændstofeffektive langrutefly”. Mere konkret vil det sige, at det nye A350 fly udleder 30% , minde CO2 end de gamle Airbus A340 fly, som de erstatter i SAS’ flåde.

Skiftet til Haneda lufthavnen i Tokyo betyder, at SAS fremover ikke længere vil flyve mellem København og Tokyo Narita Airport.


Posted

in

by