Norwegian grundlægger Bjørn Kjos (foto: Norwegian / PR)

Norwegian giver CashPoints til kunder, som vil afbestille

Af Kenneth Karskov

Norwegian er presset i knæ, og de mange aflysninger gør ondt på flyselskabets økonomi. Derfor tilbyder flyselskabet nu, at man som rejsende kan bytte sin billet til selskabets CashPoints – den valuta, som Norwegian bruger i bonusprogrammet Rewards.

Kunder der ønsker at afbestille eller udsætte sin flyrejse med Norwegian på grund coronavirus kan få pengene sat ind til at købe en ny billet på et senere tidspunkt. Fordelen for Norwegian er, at selskabet dermed ikke skal tilbagebetale kontanter, men kan nøjes med at udstede disse “tilgodehavendebeviser’.

I en situation, hvor der ikke kommer nye indtægter ind på grund af manglende efterspørgsel på flyrejser, kan dette være en måde ikke at dræne kassen for Norwegian.

For de rejsende indeholder initiativet dog den indbyggede risiko, at hvis Norwegian skulle ende i en konkurs, så vil disse CashPoints være værdiløse.

Norwegian melder, at interessen for initiativet er stort blandt de rejsende, og at 48.000 passagerer har takket ja til denne ordning i løbet af 36 timer.

Tilbudet gælder kun i en begrænset periode og kun for flyvninger, der ikke er blevet aflyst, meddeler Norwegian. Følgende krav skal være opfyldt, for at man kan gøre brug af denne mulighed.

  • Flyrejsen skal gå til udlandet frem til 31. maj 2020 (almindelige betingelser gælder for alle andre bestillinger)
  • Kun billetter, der er bestilt direkte hos Norwegian kan konverteres til CashPoints – altså ikke billetter, der er bestilt via rejsebureauer eller anden tredjepart.
  • Billettypen skal være LowFare, LowFare+ eller Premium (Flex- og PremiumFlex kan som udgangspunkt altid refunderes og afbestilles).
  • Afbestillingen skal ske mere end seks timer før planlagt afgangstid.

CashPoints kan bruges til hel eller delvis betaling af flybilletter, ekstra bagage, afbestillingsforsikring eller sædereservation.


Posted

in

by