Vestlige flyselskaber har længe gået i en stor bue udenom russisk-byggede fly. Maskinerne fra Ilyushin, Tupolev og Yakovlev faldt ikke i de vestlige rejsendes smag, og derfor er det interessant, når et flyselskab fra Lufthansa-gruppen nu kan byde passagerne velkommen ombord på et russisk passagerfly. Det er det Lufthansa-ejede Star Alliance medlem Brussels Airlines, der nu sætter den russiske Sukhoi Superjet 100 i drift. Det første russiske fly er nu malet i det belgiske flyselskabs farver, og i øjeblikket flyver maskinen en af de daglige afgange til og fra København. Danske passagerer skal dog skynde sig at opleve “Superjet”-flyet, for maskinen er kun på København-rotationerne til udgangen af maj måned (med flynumrene SN2263 Bruxelles-København og SN2264 København-Bruxelles). Derefter bliver det sat ind på ruterne fra Bruxelles til Bastia, Manchester, Stockholm Bromma og Strasbourg fra juni måned. Planen er, at flyet vender tilbage til Danmark i løbet af vinteren, hvor det vil være at finde på Billund-Bruxelles ruten.

Lufthansa-selskab med russiske passagerfly
Af Kenneth Karskov
Vestlige flyselskaber har længe gået i en stor bue udenom russisk-byggede fly. Maskinerne fra Ilyushin, Tupolev og Yakovlev faldt ikke i de vestlige rejsendes smag, og derfor er det interessant, når et flyselskab fra Lufthansa-gruppen nu kan byde passagerne velkommen ombord på et russisk passagerfly. Det er det Lufthansa-ejede Star Alliance medlem Brussels Airlines, der nu sætter den russiske Sukhoi Superjet 100 i drift. Det første russiske fly er nu malet i det belgiske flyselskabs farver, og i øjeblikket flyver maskinen en af de daglige afgange til og fra København. Danske passagerer skal dog skynde sig at opleve “Superjet”-flyet, for maskinen er kun på København-rotationerne til udgangen af maj måned (med flynumrene SN2263 Bruxelles-København og SN2264 København-Bruxelles). Derefter bliver det sat ind på ruterne fra Bruxelles til Bastia, Manchester, Stockholm Bromma og Strasbourg fra juni måned. Planen er, at flyet vender tilbage til Danmark i løbet af vinteren, hvor det vil være at finde på Billund-Bruxelles ruten.
Vestlige flyselskaber har længe gået i en stor bue udenom russisk-byggede fly. Maskinerne fra Ilyushin, Tupolev og Yakovlev faldt ikke i de vestlige rejsendes smag, og derfor er det interessant, når et flyselskab fra Lufthansa-gruppen nu kan byde passagerne velkommen ombord på et russisk passagerfly. Det er det Lufthansa-ejede Star Alliance medlem Brussels Airlines, der nu sætter den russiske Sukhoi Superjet 100 i drift. Det første russiske fly er nu malet i det belgiske flyselskabs farver, og i øjeblikket flyver maskinen en af de daglige afgange til og fra København. Danske passagerer skal dog skynde sig at opleve “Superjet”-flyet, for maskinen er kun på København-rotationerne til udgangen af maj måned (med flynumrene SN2263 Bruxelles-København og SN2264 København-Bruxelles). Derefter bliver det sat ind på ruterne fra Bruxelles til Bastia, Manchester, Stockholm Bromma og Strasbourg fra juni måned. Planen er, at flyet vender tilbage til Danmark i løbet af vinteren, hvor det vil være at finde på Billund-Bruxelles ruten.
by
Tags: