Denne guide tager dig igennem processen med at blive opgraderet på alle SAS flyvninger – hvad enten du flyver indenfor Europa eller til Asien/USA. SAS tilbyder opgradering på både de korte og lange ruter. Størst er forskellen på de lange flyvninger til USA og Asien, hvor du bytter et trangt sæde på økonomiklassen ud med en flad seng og gourmetmad, men også på de korte ruter er der forskel på rejseoplevelsen. Merprisen er selvsagt også højest på de lange flyvninger, mens udgiften for opgradering på de korte ruter kan fås fra kr. 390,- pr. vej. SAS bruger en service ved navn Plusgrade til at håndtere opgraderinger. Systemet er lavet sådan, at man afgiver et bud inden afrejse, og så vurderer SAS om det er interessant for dem at sælge de gode sæder til højestbydende. Det er muligt at byde både med point og med penge. Systemet sætter automatisk et minimumsbud, og du kan herefter selv bestemme, hvor meget du vil byde for opgraderingen set i forhold til, hvordan du vurderer værdien for en bedre plads på flyet. På de korte ruter kan du opgradere fra SAS Go (som er Economy Class uden mad og drikke) til SAS Plus (Premium Economy med gratis mad og drikke samt fasttrack og loungeadgang). Der findes ikke SAS Business på flyvninger indenfor Europa længere, så SAS Plus er så luksuriøst som det kan blive i Europa. På de lange oversøiske flyvninger til USA og Asien kan du opgradere fra SAS Go (Economy Class med gratis mad, men begrænset antal drikkevarer) til SAS Plus (Premium Economy med bredere sæde, mere benplads og fri bar) og til SAS Business (Business Class med flade senge, Champagne og gourmetmad). Det er naturligvis også muligt at opgradere fra SAS Plus til SAS Business.
Guide: Sådan bliver du opgraderet på SAS
Af Kenneth Karskov
Denne guide tager dig igennem processen med at blive opgraderet på alle SAS flyvninger – hvad enten du flyver indenfor Europa eller til Asien/USA. SAS tilbyder opgradering på både de korte og lange ruter. Størst er forskellen på de lange flyvninger til USA og Asien, hvor du bytter et trangt sæde på økonomiklassen ud med en flad seng og gourmetmad, men også på de korte ruter er der forskel på rejseoplevelsen. Merprisen er selvsagt også højest på de lange flyvninger, mens udgiften for opgradering på de korte ruter kan fås fra kr. 390,- pr. vej. SAS bruger en service ved navn Plusgrade til at håndtere opgraderinger. Systemet er lavet sådan, at man afgiver et bud inden afrejse, og så vurderer SAS om det er interessant for dem at sælge de gode sæder til højestbydende. Det er muligt at byde både med point og med penge. Systemet sætter automatisk et minimumsbud, og du kan herefter selv bestemme, hvor meget du vil byde for opgraderingen set i forhold til, hvordan du vurderer værdien for en bedre plads på flyet. På de korte ruter kan du opgradere fra SAS Go (som er Economy Class uden mad og drikke) til SAS Plus (Premium Economy med gratis mad og drikke samt fasttrack og loungeadgang). Der findes ikke SAS Business på flyvninger indenfor Europa længere, så SAS Plus er så luksuriøst som det kan blive i Europa. På de lange oversøiske flyvninger til USA og Asien kan du opgradere fra SAS Go (Economy Class med gratis mad, men begrænset antal drikkevarer) til SAS Plus (Premium Economy med bredere sæde, mere benplads og fri bar) og til SAS Business (Business Class med flade senge, Champagne og gourmetmad). Det er naturligvis også muligt at opgradere fra SAS Plus til SAS Business.
Denne guide tager dig igennem processen med at blive opgraderet på alle SAS flyvninger – hvad enten du flyver indenfor Europa eller til Asien/USA. SAS tilbyder opgradering på både de korte og lange ruter. Størst er forskellen på de lange flyvninger til USA og Asien, hvor du bytter et trangt sæde på økonomiklassen ud med en flad seng og gourmetmad, men også på de korte ruter er der forskel på rejseoplevelsen. Merprisen er selvsagt også højest på de lange flyvninger, mens udgiften for opgradering på de korte ruter kan fås fra kr. 390,- pr. vej. SAS bruger en service ved navn Plusgrade til at håndtere opgraderinger. Systemet er lavet sådan, at man afgiver et bud inden afrejse, og så vurderer SAS om det er interessant for dem at sælge de gode sæder til højestbydende. Det er muligt at byde både med point og med penge. Systemet sætter automatisk et minimumsbud, og du kan herefter selv bestemme, hvor meget du vil byde for opgraderingen set i forhold til, hvordan du vurderer værdien for en bedre plads på flyet. På de korte ruter kan du opgradere fra SAS Go (som er Economy Class uden mad og drikke) til SAS Plus (Premium Economy med gratis mad og drikke samt fasttrack og loungeadgang). Der findes ikke SAS Business på flyvninger indenfor Europa længere, så SAS Plus er så luksuriøst som det kan blive i Europa. På de lange oversøiske flyvninger til USA og Asien kan du opgradere fra SAS Go (Economy Class med gratis mad, men begrænset antal drikkevarer) til SAS Plus (Premium Economy med bredere sæde, mere benplads og fri bar) og til SAS Business (Business Class med flade senge, Champagne og gourmetmad). Det er naturligvis også muligt at opgradere fra SAS Plus til SAS Business.
by
Tags: