RSS

BREAKING NEWS

Klimabevidst? Du kan flyve hjem fra USA på biobrændstof

Nyheder

Af Kenneth Karskov // Hvis du er klimabevidst og gerne vil flyve lidt grønnere, så giver flyselskabet KLM nu mulighed for at flyve hjem fra San Fransisco på biobrændstof. Biobrændstof er 2-3 gange så dyrt som almindeligt flybrændstof, og derfor er det en s…

Her er CPHs 10. direkte rute til Frankrig

Nyheder

Af Kenneth Karskov // København får sin tiende rute til Frankrig, når easyJet til foråret begynder at flyve direkte til Nantes. Dermed er Københavns Lufthavn vokset fra syv til ti franske ruter i løbet af blot to år. "Nantes er et utroligt spændende rejse…

Flyselskab i betalingsstandsning

Nyheder

Af Kenneth Karskov // Brasiliens fjerdestørste flyselskab er kommet så meget i problemer, at selskabet er gået i betalingsstandsning. Det er Avianca Brasil, som ikke længere kan betale regningerne. De brasilianske regler gør, at selskabet kan fortsætte fly…

SAS løfter Eurobonus med to nye features

Nyheder

Af Kenneth Karskov // Fremover kan du samle bonuspoint med familie og venner, når du opsparer i SAS Eurobonus programmet. Den nye feature hedder "Point sharing", og er den ene af to nyheder fra SAS. Den anden nyskabelse er et livsvarigt guldkort, kaldet "L…

CPHs nyeste Kina-rute er i luften

Nyheder

Af Kenneth Karskov // Den nye flyforbindelse mellem København og Chengdu i Kina er officielt åbnet. Lufthavnen havde inviteret på fint besøg til åbningen af ruten, så det første fly kunne komme afsted på fornemmeste vis. Erhvervsminister Rasmus Jarlov var dog…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Test: Thai Airways “Economy Class” København – Bangkok

  • Written by:

Flyselskab: Thai Airways
Rute: København – Bangkok
Flynummer: TG953
Flytype: Boeing 777-300ER
Klasse: Economy Class

Af Kenneth Karskov

Thai Airways har indsat en række ekstra afgange i højsæsonen på ruten fra København til Bangkok. Disse har afrejse kl. 21:30 om aftenen – i modsætning til den normale eftermiddagsafgang med flynummeret TG951 – men adskiller sig eller ikke synderligt fra eftermiddagsafgangen.

Den knap ti timer lange flyvetur starter med en cocktail. Alle drikkevarer og måltider er inkluderet i flybillettens pris, og baren er åben under hele flyvningen. Et glas vin, øl eller f.eks. en Gin Tonic bliver akkompagneret af en lille pose peanuts, og passagererne skåler og ønsker hinanden god ferie.

Knap halvanden time inde i flyvningen kommer aftensmaden på bordet. Tidligere udleverede Thai Airways et lille menukort på papir, men det er nu afløst af et menupunkt på skærmen, hvor man kan se, hvad der bliver serveret på turen.

TG953-CPH-BKK-dinner

Forretten er reje- og mangosalat, til hovedret er der valg mellem wok-stegt svinekød med basilikum og chili samt dampede jasminris eller kyllingebryst med mozarella ost og basilikum sauce, og til dessert et stykke chokoladekage. Brød bliver delt rundt – både lyse og mørke rundstykker – og på bakken ligger også et stykke President ost og nogle kiks.

Hovedretten bliver serveret i en kokotte af rigtigt porcelæn, her er metalbestik og sågar et rigtigt glas. Hovedretten er af en ordentlig størrelse og god smag og kvalitet, og i det hele taget er det et måltid langt over gennemsnittet for økonomiklasse på lange flyvninger.

Og et nøk over hvad Thai tidligere har serveret på ruten fra København til Thailand.

TG953-CPH-BKK-dinner-service

Skærmen kan startes og stoppes på kommando og er fyldt med film, musik og spil. Her er et USB stik ved hvert sæde, så hvis du medbringer den rette ledning, så kan du holde din telefon eller iPad kørende under hele turen.

Siddepladsen er fin efter økonomiklasse standard. Thai Airways fastholder en opstilling med 3-3-3 og således i alt ni sæder i hver række, hvor konkurrenter som Air France, KLM og Emirates klemmer ti sæder ind i hver række. Så hos Thai er der lidt mere komfort end hos mange af konkurrenterne, hvilket fortjener en tommelfinger opad.

Thai-Airways-Boeing-777-300-kabine

Efter maden bliver der serveret kaffe og thé, og de passagerer som måtte ønske en cognac til kaffen bliver heller ikke snydt. Derefter bliver “gardinerne” trukket ned, og flyet slumrer hen.

Inden landing er personalet på banen igen, denne gang med morgenmad. Valget består af en tyk skive af en æggeroulade med ost og bacon, spinat og champignons eller en grøntsagstortilla med blandede grøntsager. Dertil en økologisk yoghurt, lidt frisk frugt, smør, marmelade og brød eller croissant.

TG953-CPH-BKK-breakfast

Servicen var langt over gennemsnittet, ikke bare for Thai Airways – der på ruten til og fra København ellers ikke altid kan leve op til selskabets slogan “Smooth As Silk” – men for Economy Class generelt.

Så konklusionen er klar: Thai Airways leverede et top produkt med god komfort, god service og god mad på denne flyvning fra København til Bangkok.

stik-tg951-thai-airways

Rejsetip: Køb en adaptor i Tiger til 20,- inden afrejse, så kan du bruge dine egne hovedtelefoner på flyet. Dine egne hovedtelefoner er af højere kvalitet end de gratis ombord, men Thai Airways har et dobbeltstik til lyden monteret i armlænet. Et almindeligt hovedtelefostik vil kun give lyd i den ene side, så derfor skal du bruge en adaptor.

Flere nyheder

Klimabevidst? Du kan flyve hjem fra USA på biobrændstof

Af Kenneth Karskov // Hvis du er klimabevidst og gerne vil flyve lidt grønnere, så giver flyselskabet KLM nu mulighed for…

Her er CPHs 10. direkte rute til Frankrig

Af Kenneth Karskov // København får sin tiende rute til Frankrig, når easyJet til foråret begynder at flyve direkte til Nantes.…

Flyselskab i betalingsstandsning

Af Kenneth Karskov // Brasiliens fjerdestørste flyselskab er kommet så meget i problemer, at selskabet er gået i betalingsstandsning. Det er…

SAS løfter Eurobonus med to nye features

Af Kenneth Karskov // Fremover kan du samle bonuspoint med familie og venner, når du opsparer i SAS Eurobonus programmet. Den…

CPHs nyeste Kina-rute er i luften

Af Kenneth Karskov // Den nye flyforbindelse mellem København og Chengdu i Kina er officielt åbnet. Lufthavnen havde inviteret på fint…

“Sir, we have upgraded you to Business Class”

Af Kenneth Karskov // “Sir, we have upgraded you to Business Class”. Det findes ganske enkelt ikke en bedre sætning at…

For første gang i 6 år får alliance nyt medlem

Af Kenneth Karskov // Det marrokanske flyselskab Royal Air Maroc træder ind i oneworld alliancen. Det er første gang i seks…

Stort selskab forlader fly-alliance

Af Kenneth Karskov // 85 millioner årlige passagerer. Det tal alene gør China Southern Airlines til en magtfaktor i kinesisk luftfart…

Undersøgelse: Vi prioriterer komfort og kort rejsetid højest

Af Kenneth Karskov // Singapore Airlines har bedt analyseinstituttet YouGov om at undersøge, hvad der er vigtigst for danske rejsende, når…