RSS

BREAKING NEWS

SAS åbner Hongkong-København

Af Kenneth Karskov // Det er lidt af en overraskelse, at SAS vælger at flytte Hongkong-ruten fra Stockholm til København i forbindelsen med vinterprogrammet 2018. Det betyder, at København fra d. 28. oktober vil få fem ugentlige afgange til Hongkong med SAS. …

Flyv CO2-neutralt til Folkemødet

Af Kenneth Karskov // Når det årlige Folkemøde i dag starter på Bornholm, så er det samlingssted for beslutningstagere, lobbyister, brancheorganisationer og alle andre som er interesseret i samfundsforhold. Blandt disse passagerer findes også en række menn…

Nu kommer ENDNU en rute til Jordan

Af Kenneth Karskov // Først åbnede Norwegian en rute til hovedstaden Amman i Jordan, så kom Royal Jordanian med en rute til samme destination, og nu annoncerer Norwegian så en rute til den jordanske badeby Aqaba. "Aqaba er en spændende udvidelse af vores J…

  • 1
  • 2
  • 3

Ny kurs for Cimber Sterling

  • Written by:

Cimber Sterling udstikker nu en ny strategisk kurs. Forenkling af forretningen og et tættere samarbejde med det svenske søsterselskab Skyways skal være opskriften på at bringe Cimber Sterling tilbage i plus.

Kerneforretningen bliver fremover indenrigstrafik i Danmark og Sverige samt regional trafik – til en start til og fra Skandinavien og på længere sigt i hele Nordeuropa.

“Ambitionen er at gøre Cimber Sterling til Nordens førende regionale luftfartsselskab i et tæt samarbejde med det svenske søsterselskab Skyways”, fortæller flyselskabets CEO, Jan Palmér.

Farvel til Boeing flyene

Farvel Boeing 737: Cimber forenkler flåde og forretning.

Det skal ske gennem en strømlining af flyflåden, optimering af ruteøkonomien ved at fokusere på lønsomme ruter og en reduktion af omkostningerne. Således vil Cimber Sterling i fremtiden satse på to mindre fly, en turboprop (propelfly) og en jet. Det betyder at Boeing-flyene udfases i løbet af de næste år.

Cimber Sterling vil dog fortsat spille en aktiv rolle på det såkaldte leisure-marked, dvs. ruter til feriedestinationer, men dette skal ske fra udvalgte provinslufthavne, hvor Cimber Sterling kan give passagererne uden for hovedstadsområdet nye muligheder.

Bag Cimber Sterling står hovedaktionæren, Mansvell Enterprises, som efter sin investering i Cimber Sterling i sommer har støttet op om selskabet med 88 mio. kr. i yderligere kapital.