RSS

BREAKING NEWS

Emirates forlænger med Arsenal

Af Kenneth Karskov // Flyselskabet Emirates forlænger sponsoratet med Arsenal Football Club indtil 2024. Prisen er ikke offentliggjort, men Arsenal har meldt ud, at det er klubbens største sponsoraftale til dato, og én af de største i fodboldhistorien. Em…

Rekordmange oversøiske ruter

Af Kenneth Karskov // Finnair kan i 2018 prale af rekordmange oversøiske flyvninger fra Helsinki - faktisk hele 27 af slagsen. Ruterne går til steder i Asien, Nord- og Centralamerika samt Mellemøsten. Asien er suverænt den største destination for Finnairs …

Lufthansa siger farvel til det gule haleror

Af Kenneth Karskov // Lufthansa siger farvel til den gule trane på haleroret, og opdaterer selskabets ikoniske design.  Det er første gang i næsten 30 år, at det tyske flyselskab piller ved det ikoniske blå-gule haleror, og dermed et af flybranchens mest kend…

  • 1
  • 2
  • 3

SAS snart klar med nye langrutekabine

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

SAS giver de store Airbus fly et længe tiltrængt løft. Det første ombyggede fly kommer i luften i midten af februar med nye sæder, nyt underholdningssystem og wifi.

SAS’ Airbus 330-fly Erik Viking er i slutfasen af en omfattende renovering, der skal forny hele kabinen. Det er startskuddet til en større investering, hvor syv eksisterende fly i langruteflåden bygges om sideløbende med, at nye fly kommer til i løbet af efteråret 2015.

Flyene ombygges løbende, hvilket gør, at de fleste fly vil have nye kabiner i slutningen af året. Erik Viking kommer i første omgang til at flyve mellem København og USA. Det næste ombyggede fly forventes at være i luften i slutningen af marts og kommer først og fremmest til at flyve mellem Stockholm/Oslo og USA.

Gigantisk ansigtsløftning

“Vi glæder os meget til snart at kunne præsentere de nye kabiner for vores kunder. Det kommer til at betyde et kæmpe løft for SAS, og det vil give vores kunder en helt ny rejseoplevelse”, siger Eivind Roald, Executive Vice President Commercial hos SAS.

Det er ikke nogen hemmelighed, at SAS produktet har haltet efter konkurrenterne. Den nye kabine er en gigantisk ansigtsløftning, og vil give SAS en kabine, der bringer dem op på siden af de bedste i Europa.

På SAS Go (Economy Class) vil der være 31”/32” mellem sæderne, hvilket svarer til international standard. Sæderne bliver opstillet i 2-4-2 konfiguration, og der vil være on-demand underholdningssystem med 9” HD-skærme. Samtidig kommer der én stikkontakt pr. stolepar og egen USB-port.

På SAS Plus (Premium Economy) vil der være et sæde mindre i bredden i forhold til Economy. Her bliver konfigurationen 2-3-2, og afstanden mellem stolerækkerne er 38”. På SAS Plus vil der være 12” HD-skærme, og egen egen stikkontakt og egen USB-port.

På SAS Business (Business Class) bliver konfigurationen 1-2-1, så alle har en gangplads. Stolene vil kunne laves om til helt flade senge med mindst 196 cm sengelængde. Her bliver skærmene igen lige et nøk større end på SAS Plus (Premium Economy), så de ender på 15” i den allerforreste del af flyet. Hertil kommer egen stikkontakt og egen USB-port, så den medbragte elektronik ikke løber tør undervejs.

Læg hertil, at der bliver installeret trådløs internetopkobling, som vil være tilgængelig i hele flyet.

SAS Go Economy Class long-haul cabin