RSS

BREAKING NEWS

Nu kan du flyve fra Odense til København - men det er rasende dyrt (og kun én dag)

Af Kenneth Karskov // Flyselskabet Primera Air har lagt en enkelt afgang op mellem Odense og København, så du kan genopleve tiden før Storebæltsforbindelsen, hvor det ikke var unormalt for travle forretningsfolk at flyve indenrigs mellem hovedstaden og Danmar…

Åh nej... vandflyet København-Aarhus er truet!

Af Kenneth Karskov // En manglende tilladelse kan blive enden på en af de mest charmerende indslag i dansk luftfart, nemlig vandflyveren mellem København og Aarhus. "Vi søgte i januar 2017 om permanente tilladelser til at flyve på vores vandflyvepladser, o…

Ny rute fra CPH til historisk fransk by

Af Kenneth Karskov // Lavprisselskabet Transavia vil forbinde København med det vestlige Frankrig, og fra næste forår lancere flyvninger til en destination, som ingen andre flyver til i øjeblikket. Dermed får de rejselystne en ny destination at flyve til i de…

  • 1
  • 2
  • 3

Ny kurs for Cimber Sterling

  • Written by:

Cimber Sterling udstikker nu en ny strategisk kurs. Forenkling af forretningen og et tættere samarbejde med det svenske søsterselskab Skyways skal være opskriften på at bringe Cimber Sterling tilbage i plus.

Kerneforretningen bliver fremover indenrigstrafik i Danmark og Sverige samt regional trafik – til en start til og fra Skandinavien og på længere sigt i hele Nordeuropa.

“Ambitionen er at gøre Cimber Sterling til Nordens førende regionale luftfartsselskab i et tæt samarbejde med det svenske søsterselskab Skyways”, fortæller flyselskabets CEO, Jan Palmér.

Farvel til Boeing flyene

Farvel Boeing 737: Cimber forenkler flåde og forretning.

Det skal ske gennem en strømlining af flyflåden, optimering af ruteøkonomien ved at fokusere på lønsomme ruter og en reduktion af omkostningerne. Således vil Cimber Sterling i fremtiden satse på to mindre fly, en turboprop (propelfly) og en jet. Det betyder at Boeing-flyene udfases i løbet af de næste år.

Cimber Sterling vil dog fortsat spille en aktiv rolle på det såkaldte leisure-marked, dvs. ruter til feriedestinationer, men dette skal ske fra udvalgte provinslufthavne, hvor Cimber Sterling kan give passagererne uden for hovedstadsområdet nye muligheder.

Bag Cimber Sterling står hovedaktionæren, Mansvell Enterprises, som efter sin investering i Cimber Sterling i sommer har støttet op om selskabet med 88 mio. kr. i yderligere kapital.