Ancillary Revenue er betegnelsen for alle disse små ekstra gebyrer, som flyselskaber finder på i disse år. Hos lavprisselskaberne er det bl.a. betaling for kuffert, mad ombord og sædereservation, men da disse produkter er inkluderet i billetprisen hos full-service selskaberne, så ser billedet lidt anderledes ud her. [caption id="attachment_3490" align="alignright" width="120" caption="Per Møller Jensen, SAS"]

Hvilke fokusområder har SAS mht. ancillary revenue?
Per Møller Jensen, SAS: “Det er et stort fokusområde for os, konkret kan jeg nævne: – Lounge tilgang som vi nu tester – Øget salg af hotel/bil/forsikring på vores websites – WIFI ombord – Salg ombord af produkter/mad – Upgrades”Hvordan opfatter passagererne det?
Per Møller Jensen, SAS: “Vi ser at passagerne sætter stor pris på disse services. Sålænge det drejer sig om tillægsydelser som på en eller anden måde giver en bedre kundeoplevelse (merværdi) så er jeg sikker på det er OK. Hvis det derimod er et (skjult) gebyr som man har svært ved at undgå så er jeg sikker på det medfører kundeutilfredshed og mulighed kundeflugt” [caption id="attachment_3489" align="alignright" width="183" caption="Tilbud set på www.sas.dk"]