I 25 år har SAS fløjet mellem Danmark og Kina. Første flyvning fandt sted d. 24. august 1988, hvor SAS åbnede ruten fra København til Beijing. SAS var dermed det første flyselskab til at betjene markedet med en direkte rute til Riget i Midten. “Kina er det marked i Asien med størst vækst inden for turisme, og landet er et spændende rejsemål for os skandinaver”, siger koncerndirektør for salg og marketing, Eivind Roald. Siden SAS åbnede ruten til Beijing, er der sket meget i Kina. Ruten har opereret i en tid med politisk usikkerhed (bl.a. massakren på Den Himmelske Freds Plads i 1989) samt i tider med bl.a. SARS og fugleinfluenza.
25 år med direkte ruter til Kina
Af Kenneth Karskov
I 25 år har SAS fløjet mellem Danmark og Kina. Første flyvning fandt sted d. 24. august 1988, hvor SAS åbnede ruten fra København til Beijing. SAS var dermed det første flyselskab til at betjene markedet med en direkte rute til Riget i Midten. “Kina er det marked i Asien med størst vækst inden for turisme, og landet er et spændende rejsemål for os skandinaver”, siger koncerndirektør for salg og marketing, Eivind Roald. Siden SAS åbnede ruten til Beijing, er der sket meget i Kina. Ruten har opereret i en tid med politisk usikkerhed (bl.a. massakren på Den Himmelske Freds Plads i 1989) samt i tider med bl.a. SARS og fugleinfluenza.
I 25 år har SAS fløjet mellem Danmark og Kina. Første flyvning fandt sted d. 24. august 1988, hvor SAS åbnede ruten fra København til Beijing. SAS var dermed det første flyselskab til at betjene markedet med en direkte rute til Riget i Midten. “Kina er det marked i Asien med størst vækst inden for turisme, og landet er et spændende rejsemål for os skandinaver”, siger koncerndirektør for salg og marketing, Eivind Roald. Siden SAS åbnede ruten til Beijing, er der sket meget i Kina. Ruten har opereret i en tid med politisk usikkerhed (bl.a. massakren på Den Himmelske Freds Plads i 1989) samt i tider med bl.a. SARS og fugleinfluenza.
by
Tags: