RSS

BREAKING NEWS

Endnu mere Turkish Airlines fra København

Af Kenneth Karskov // Turkish Airlines er et selskab, der ofte glider under radaren i Københavns Lufthavn, hvor det er selskaber som Qatar Airways, Emirates, Norwegian og SAS, der ofte stjæler overskrifterne. Det tyrkiske flyselskab udvider dog hele tiden …

Se billederne: Her er den nye Airbus A220

Af Kenneth Karskov // Airbus har navngivet flyfabrikkens seneste skud på stammen. Det nyeste medlem af Airbus familien kommer til at hedde... tadaa... Airbus A220. Der er tale om et passagerfly med plads til mellem 100 og 160 passagerer, og dermed kommer A…

Ny Dreamliner rute til København

Af Kenneth Karskov // ]>Københavns Lufthavn får ny Dreamliner-rute - endda med et helt nyt selskab. Det e…

  • 1
  • 2
  • 3

Sådan ser SAS’ nye langrute kabine ud

Af Kenneth Karskov

Fra forreste til bageste række kommer der nye stole i SAS flyene på ruterne til USA og Asien. Væk er den klassiske dybblå kabine, og i stedet kommer en grålig tone til at gå igen i kabinen på syv ud af 12 Airbus 330/340 hos SAS.

Trofaste SAS kunder har efterlyst denne opgradering længe, og det har ikke været nogen hemmelighed i flybranchen, at SAS haltede efter på kabinekomfort på de lange flyvninger.

Især Business Class får et ordentligt løft. I den nye kabine vil alle Business kunder få en seng, der kan lægges helt fladt ned – mod den nuværende stol, som er en skrå planke – og med linned og dyner fra den førende madrasproducent Hästens.

Endnu vigtigere er, at SAS har valgt en Business Class stol, som giver alle passagerer direkte adgang til midtergangen. Der vil stå en stol i hver vinduesrække og to i midten af flyet.

Nye sæder, HD skærme og trådløst internet

SAS Pus (Premium Economy) og SAS Go (Economy Class) vil i grove træk ligne den nuværende kabine, hvad angår komfort og plads. Der vil blive installeret nye stole med nogle enkelte nye features, men mest markante forskel bliver, at sæderne får nye HD skærme.

For første gang i SAS’ historie alle passagere adgang til at starte og stoppe filmene efter forgodtbefindende, når der bliver installeret et nyt underholdsningssystem med mulighed for at alle passagerer individuelt kan styre skærmen. SAS installerer også trådløst internet på hele flyet.

Det første fly med ny kabine planlægger SAS at sætte i trafik i begyndelsen af 2015. I løbet af det efterfølgende år vil størstedelen af SAS’ langrutefly være indrettet med nye kabiner. SAS har langruter til destinationerne New York, Chicago, Washington, San Francisco, Beijing, Shanghai, Tokyo og Houston (fra august 2015).

SAS Go (Economy Class)

Konfiguration: 2-4-2
Afstand mellem sæderne (“Pitch”): 31”/32”
Underholdning: On-demand med 9” HD-skærme
Ekstra: En stikkontakt per stolepar og egen USB-port

ab720e3c211e293d_800x800arSAS Business long-haul 2

SAS Plus (Premium Economy)

Konfiguration: 2-3-2
Afstand mellem sæder (“Pitch”): 37”/38”
Underholdning: 
On-demand underholdningssystem med 12” HD-skærme
Ekstra: 
Egen stikkontakt og egen USB-port

  SAS-Plus-long-haul SAS Go Economy Class long-haul cabin

SAS Business (Business Class)

Konfiguration: 1-2-1
Direkte adgang til midtergangen fra alle pladser
Helt flade senge med mindst 196 cm sengelængde
Stol med massagefunktion
On-demand underholdningssystem med 15” HD-skærme
Egen stikkontakt og egen USB-port

SAS Business long-haul SAS Business long-haul cabin SAS Business long-haul 3