RSS

SAS snart klar med nye langrutekabine

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

SAS giver de store Airbus fly et længe tiltrængt løft. Det første ombyggede fly kommer i luften i midten af februar med nye sæder, nyt underholdningssystem og wifi.

SAS’ Airbus 330-fly Erik Viking er i slutfasen af en omfattende renovering, der skal forny hele kabinen. Det er startskuddet til en større investering, hvor syv eksisterende fly i langruteflåden bygges om sideløbende med, at nye fly kommer til i løbet af efteråret 2015.

Flyene ombygges løbende, hvilket gør, at de fleste fly vil have nye kabiner i slutningen af året. Erik Viking kommer i første omgang til at flyve mellem København og USA. Det næste ombyggede fly forventes at være i luften i slutningen af marts og kommer først og fremmest til at flyve mellem Stockholm/Oslo og USA.

Gigantisk ansigtsløftning

“Vi glæder os meget til snart at kunne præsentere de nye kabiner for vores kunder. Det kommer til at betyde et kæmpe løft for SAS, og det vil give vores kunder en helt ny rejseoplevelse”, siger Eivind Roald, Executive Vice President Commercial hos SAS.

Det er ikke nogen hemmelighed, at SAS produktet har haltet efter konkurrenterne. Den nye kabine er en gigantisk ansigtsløftning, og vil give SAS en kabine, der bringer dem op på siden af de bedste i Europa.

På SAS Go (Economy Class) vil der være 31”/32” mellem sæderne, hvilket svarer til international standard. Sæderne bliver opstillet i 2-4-2 konfiguration, og der vil være on-demand underholdningssystem med 9” HD-skærme. Samtidig kommer der én stikkontakt pr. stolepar og egen USB-port.

På SAS Plus (Premium Economy) vil der være et sæde mindre i bredden i forhold til Economy. Her bliver konfigurationen 2-3-2, og afstanden mellem stolerækkerne er 38”. På SAS Plus vil der være 12” HD-skærme, og egen egen stikkontakt og egen USB-port.

På SAS Business (Business Class) bliver konfigurationen 1-2-1, så alle har en gangplads. Stolene vil kunne laves om til helt flade senge med mindst 196 cm sengelængde. Her bliver skærmene igen lige et nøk større end på SAS Plus (Premium Economy), så de ender på 15” i den allerforreste del af flyet. Hertil kommer egen stikkontakt og egen USB-port, så den medbragte elektronik ikke løber tør undervejs.

Læg hertil, at der bliver installeret trådløs internetopkobling, som vil være tilgængelig i hele flyet.

SAS Go Economy Class long-haul cabin

Flere nyheder

Nyt land på kortet: CPH får rute til verdens næstældste…

Af Kenneth Karskov // Internationale rejsemagasiner nævner det ofte som et af verdens smukkeste lande, men det er samtidig et sted…

Har du set CPHs “hemmelige” venterum?

Af Kenneth Karskov // Den ligger godt gemt væk. Du kommer ikke sådan lige forbi, og du skal nærmest vide at…

1.830 danskere kan GRATIS tage en partner med til USA

Af Kenneth Karskov // Kender du en, som hedder Valentin eller Valentina? Så send dem lige en hilsen og sig, at…

Ville du flyve på skiferie til Japan?

Af Kenneth Karskov // Skolernes vinterferie nærmer sig med hastige skridt, og mens flere og flere søger mod Fjernøsten for at…

Se listen: Disse ruter var CPHs mest populære i 2018

Af Kenneth Karskov // ]>Over 30 millioner mennesker…

6 steder jeg vil ELSKE at rejse til i 2019

Af Kenneth Karskov // Luk øjnene. Træk vejret dybt. Forestil dig så, at du kan vælge et hvilket som helst sted…

Norwegian slår rekord: Flere passagerer i 2018 end nogensinde før

Af Kenneth Karskov // Over 37 millioner mennesker fløj med Norwegian i 2018. Det er ny rekord for det norske lavprisselskab. 35…

Emirates serverer denne danske specialitet til verdens mest eksklusive kundegruppe

Af Kenneth Karskov // Der findes mennesker på denne jord, som gladeligt smider 70-80.000 kroner for en flybillet. For den sum…

Så mange tager lavprisfly mellem København og New York

Af Kenneth Karskov // Det er ikke mange år siden, at eksperterne rystede på hovedet af idéen om oversøiske lavprisflyvninger. Det…