RSS

BREAKING NEWS

Nu kan du flyve fra Odense til København - men det er rasende dyrt (og kun én dag)

Af Kenneth Karskov // Flyselskabet Primera Air har lagt en enkelt afgang op mellem Odense og København, så du kan genopleve tiden før Storebæltsforbindelsen, hvor det ikke var unormalt for travle forretningsfolk at flyve indenrigs mellem hovedstaden og Danmar…

Åh nej... vandflyet København-Aarhus er truet!

Af Kenneth Karskov // En manglende tilladelse kan blive enden på en af de mest charmerende indslag i dansk luftfart, nemlig vandflyveren mellem København og Aarhus. "Vi søgte i januar 2017 om permanente tilladelser til at flyve på vores vandflyvepladser, o…

Ny rute fra CPH til historisk fransk by

Af Kenneth Karskov // Lavprisselskabet Transavia vil forbinde København med det vestlige Frankrig, og fra næste forår lancere flyvninger til en destination, som ingen andre flyver til i øjeblikket. Dermed får de rejselystne en ny destination at flyve til i de…

  • 1
  • 2
  • 3

Læs 5 nye fly-anmeldelser

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Tag med Qatar Airways på Economy Class til Asien, få et kig indenfor i Singapore Airlines nye Business Class og Premium Economy kabine, få et indtryk af turen i ‘den lille flyver’ – Boeing 737 – som SAS sender over Atlanten på ruten til Boston og se hvordan Finnair har skudt sig op i den europæiske superliga med indretningen af deres nye Airbus A350.

1.

Tag med ombord på turen til Asien med Qatar Airways. Selskabet er ofte fremhævet som et af de mest luksuriøse, hvilket passer 100% på de dyre Business Class pladser, men er oplevelsen tilsvarende høj på de bageste sæder?

Tag med på turen fra København via Doha til Denpasar på Bali, ombord på Boeing 787 Dreamliner og Boeing 777. Især sidstnævnte har det mellemøstlige selskab pakket med sæder, hvilket gør det til knap så luksuriøs en oplevelse.

Læs her: Test: Qatar Airways Economy Class til Asien

2.

SAS har åbnet en ny rute fra København til Boston, men i modsætning til selskabets andre oversøiske flyvninger til Asien og USA, så foregår Boston-flyvningerne ikke på en af de store Airbus A330 og A340, men med den lille Boeing 737-700.

Det er samme flytype, som plejer at transportere passagerer rundt på de korte ruter i Europa., men over Atlanten til Boston på den amerikanske østkyst er der knap 8 timers flyvning.

Læs her: Test: SAS Business på Boeing 737 til Boston

3.

Singapore Airlines har længe tøvet med at indføre “Premium Economy” på selskabets oversøiske flyvninger. Argumentet har været, at med en Economy Class helt i topklasse, så var der ikke nogen grund til en mellemklasse.

Nu har Singapore Airliens skiftet mening og Premium Economy kabinen er klar på de første fly. Læs hvordan Singapore Airlines – et af verdens førende flyselskaber – sætter niveauet for Premium Economy.

Læs her: Test: Singapore Airlines Premium Economy

4.

Ved samme lejlighed kan du også tage et kig ind i Singapore Airlines spektakulære Business Class kabine, der måske er verdens bedste. Sædet er næsten bredt nok til at to kan sidde ved siden af hinanden, og når øjenlågene bliver tunge kan det forvandles til en 180 grader flad seng.

Komforten er således helt i top. og det samme er servicen, hvilket altid har været det fem-stjernede flyselskabs varemærke. Se hvordan turen foregår på de dyre pladser foran i flyet

Læs her: Test: Singapore Airlines Business Class

5.

Finnair flyver til en lang række kendte og mindre kendte rejsemål i Asien, og nu kan selskabet også prale af en af Europas bedste Business Class kabiner.

Finnerne er de første i Europa til at flyve med Airbus’ nye superfly A350, og er der skruet helt op for komforten ombord – og servicen følger godt med!

Læs her: Test: Finnair Airbus A350 til Asien