RSS

BREAKING NEWS

Her er verdens 10 bedste flyselskaber i 2018

Af Kenneth Karskov // Singapore Airlines er verdens bedste flyselskab anno 2018. Flyselskabet topper en liste af 100 selskaber, som analysefirmaet Skytrax har udarbejdet på baggrund af feedback fra 19 millioner rejsende over en 10 måneders periode. Denne l…

Endnu mere Turkish Airlines fra København

Af Kenneth Karskov // Turkish Airlines er et selskab, der ofte glider under radaren i Københavns Lufthavn, hvor det er selskaber som Qatar Airways, Emirates, Norwegian og SAS, der ofte stjæler overskrifterne. Det tyrkiske flyselskab udvider dog hele tiden …

Se billederne: Her er den nye Airbus A220

Af Kenneth Karskov // Airbus har navngivet flyfabrikkens seneste skud på stammen. Det nyeste medlem af Airbus familien kommer til at hedde... tadaa... Airbus A220. Der er tale om et passagerfly med plads til mellem 100 og 160 passagerer, og dermed kommer A…

  • 1
  • 2
  • 3

Test: Royal Jordanian “Economy Class” til Amman

  • Written by:

Når flyselskabet Royal Jordanian d. 3. juni åbner en ny rute fra København til Amman, får danskerne endnu et mellemøstligt flyselskab at vælge mellem. Royal Jordanian vil gerne sende danskerne på ferie i Jordan samt flyve dem videre ud i verden.

Men kan produktet ombord måle sig med de store mellemøstlige flyselskaber som Emirates og Qatar Airways?

Flybranchen.dk har testet ruten fra Amsterdam til Amman – som er tilsvarende den kommende rute til Danmark – for at få en idé om, hvilken rejseoplevelse du kan se frem, når Københavns seneste oversøiske rute åbner til sommer.

Royal Jordanian A319 Business Class

Turen med Royal Jordanian fra Amsterdams Schiphol lufthavn til Jordans hovedstad Amman hedder RJ152 og forlader Holland om eftermiddagen.

Der er afgang kl. 16.45, og denne eftermiddag er det en Airbus A319 (JY-AYM) som flyver den 3400 kilometer lange tur til Jordan. Royal Jordanian veksler mellem at bruge Airbus 319 og A320 på ruten til Amsterdam, hvilket er samme maskiner de også bruger til storlufthavnene Frankfurt og München samt planlægger at sætte ind på København.

Royal Jordanian A319 Economy Class

Forrest er der et par rækker med Business Class, hvor passagererne sidder i gode gammeldags lænestole i lyst læder. Der er ikke tale om flatbeds, men derimod om magelige stole med masser af plads til både knæ og albuer.

Afgangen er propfyldt og personalet har travlt med at få folk på plads.  Economy Class er indrettet med tre stole i hver side af kabinen. Sæderne føles rummelige og benpladsen er acceptabel.

Alle passagerer har egen skærm, men der er ikke tale om den allerseneste teknologi. Indholdet er dog glimrende med 72 forskellige Hollywood film, 35 arabiske film og forskellige tv-udsendelser. Der er til gengæld ingen internet – hverken gratis eller betalt.

Undervejs på turen bliver der serveret en snackbox og drikkevarer. Der er fri bar på hele rejsen med både juice, sodavand og kaffe, the samt øl og vin.

Snackboxen indeholder en sandwich samt humus, små brødstænger, en muffin og et glas vand. Der er frit valg mellem ost- eller kyllingesandwich, og smagen er ikke helt dårligt af en flysandwich at være.

For en flyvning omkring spisetid ville mange nok forvente lidt mere af serveringen ombord, men der er ingen varme måltider på denne flyvning til Amman. Niveauet er dermed et nøk under hvad de de konkurrerende mellemøstlige selskaber tilbyder, men omvendt så har hverken SAS, Norwegian eller Finnair nogen servering på flyvningerne til Mellemøsten.

Når indholdet er snackboxen er pakket ud af plasten, ser det således ud. Der er i hvert fald rigeligt med kulhydrater i dette måltid…!

Derefter bliver lyset slukket – også selvom klokken ikke er mere end 19:00. Kabinen er som sådan mørkelagt indtil personalet i slutningen af turen kommer rundt med postevand og små poser med jordnødder.

Dermed nærmer flyvningen fra Amsterdam til Amman sig sin afslutning, og klokken 21:45 lander flyet i den jordanske hovedstad Amman.