RSS

Flere vælger ‘den lille luksus’

  • Written by:
Af Kenneth Karskov

Flere vælger at flyve lidt mere bekvemt på de lange flyvninger til Asien og USA, meddeler Finnair.

For tre år siden lancerede Finnair konceptet “Finnair Economy Comfort”, som er pladserne allerforrest i Economy Class kabinen på de interkontinentale fly Airbus A330 og A350.

Selve sæderne er som udgangspunkt identisk med resten af økonomiklassen, men Economy Comfort pladserne har 8 til 13 cm ekstra benplads. Der er således ekstra plads til knæene, men ikke til albuerne, hvor afstanden til sidemanden er den samme som længere bagude.

Derudover rummer en plads på Economy Comfort en række fordele som støjreducerende hovedtelefoner, bekvemme nakkestøtter, rejsesæt med sovemaske, ørepropper og tandbørste samt prioriteret boarding og hurtig udstigning.

Dermed lægger Finnairs Economy Comfort sig på lige linje med KLMs Economy Comfort og Brussels Airlines “Economy Privilege”. Fælles for disse produkter er, at der er tale om almindelige Economy Class sæder med ekstra benplads.

Dermed adskiller Economy Comfort sig fra Premium Economy hos f.eks. SAS (i form af SAS Plus), Air France og Singapore Airlines, hvor der er tale om en separat kabine på langdistanceflyene med markant bredere sæder, benstøtter, endnu mere benplads samt opgraderet mad og drikke.

Economy Comfort er en mere simpel løsning, men typisk også til en billigere pris. Hos Finnair koster en opgradering til Economy Comfort € 50 pr. vej for voksne og € 25 pr. vej for børn på flyvninger til Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Guangzhou, Hongkong, Krabi, Phuket, Seoul, Shanghai, Singapore og Xi’an.

Flere nyheder

Qsuite på København-ruten - se her hvilke afgange

Af Kenneth Karskov // Så kommer luftens ypperligste Business Class produkt endelig til København. Qatar Airways præsenterer de nye Qsuites på…

Test: Aldeles glimrende tur med Turkish Airlines

Af Per Heide, korrespondent for Flybranchen.dk Skribenten har tidligere arbejdet for British Airways, Emirates og Austrian Airlines, men aldrig for Turkish…

De rejsende er klimabekymrede, men vil ikke betale CO2-kompensation

Af Kenneth Karskov // Hold fast: 8 ud af 10 danskere mener, at flyvning udgør et miljøproblem. 40% siger tilmed, at…

Dødskamp slut: Flyselskab indstiller alle flyvninger

Af Kenneth Karskov // Det indiske flyselskab Jet Airways har indstillet alle flyvninger. Langsomt, men sikkert, er luften sivet ud af…

Test: MEA var et stort og vigtigt flyselskab. Engang.

Flyselskab: Middle East Airlines (MEA)Klasse: Economy ClassRute: ME210 Paris (CDG) - Beirut (BEY)Flytype: Airbus A330-200 (reg: OD-MED)Flyvetid: 3 timer 57…

Gider du heller ikke mellemlandinger?

Af Kenneth Karskov // Tilsyneladende gider vi ikke mellemlandinger, når vi skal til Thailand. Det viser en undersøgelse lavet af Yougov…